تبلیغات
. . . . . . .
رزیدنت اویل - ار خانه فرار کن (نقد دموی Resident Evil 7) تا انتشار رزیدنت اویل 7 رزیدنت اویل - ار خانه فرار کن (نقد دموی Resident Evil 7)
رزیدنت اویل
بهترین تصاویر و مطالب از رزیدنت اویل که جایی ندیده اید
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سلام خدمت تمام طرفداران بازی پرطرفدار رزیدنت اویل

این وبلاگ کلا در مورد رزیدنت اویل

فرقی نمی کنه طرفدار کدوم شخصیتی

ما همشونو دوست داریم

در ضمن نویسنده هم می خوایم ممنون می شم کمکم کنین

مدیر وبلاگ : نعمان
نویسندگان
نظرسنجی
به رزیدنت اویل هفت امیدوارید؟



ماموریت دمو:
از خانه فرار کن!

ادامه مطلب را بخوانید...

بلاخره پس از شایعات فراوان دیروز صبح رزیدنت اویل 7 معرفی شد و قدمی به سمت ریشه های خود برداشت.محتوایی که سالها به سمت بی رنگ شدن خود پیش میرفت اکنون قدمی به عقب برداشته و‌منافع خود را کمی قربانی خواسته های فن های قدیمی خود کرد.
دوران اویل مدرن بعد از کلاسیک شروع شد و هواداران و‌فن های خاص خود را داشت.دوران کلاسیک دورانی بود که از اویل یک تا سه و عناوین فرعی متفاوتی شامل میشد،اویل مدرن با ورود اویل چهار شروع شد و تا اویل‌شیش و رولیشنز دو ادامه داشت و اکنون با سبک جدیدی از اویل رو‌به رو هستیم.اویلی که دیگر نه مانند کلاسیک دوربین ها ثابت و در گوشه ای از لوکیشن شما رو پوشش می دهند و نه مانند اویل های مدرن شاهد دوربینی هستیم که از پشت سر به دنبالمان می آید و در هنگام هدف گیری زوم میکند.‌به نوعی وارد دوره ی جدیدی شدیم که میشود آن را دوره فوق مدرن نامید.دوره ای که در آن دیگر از سوم شخص ها خبری نیست و در بهترین حالت میتوانیم بین سوم شخص بودن و اول شخص بودن سوییچ و جابه جا شویم-که البته این امکان قطعی نیست ولی محتمل است-تجاربی که از دوره های کلاسیک و مدرن داشتیم این را به ما نشان دادند در آغاز هر دوره بهترین بازی ها را خواهیم داشت که امیدواریم رزیدنت اویل هفت نیز این سنت را نشکند.
به سراغ تحلیل میرویم،
در ابتدای گیم پلی با محیطی بین اوت لست و سایلنت هیل با دکور و اشیا شبیه R.E 4  و R.E 5 و القای ترس های لحظه ای مانند پروژه ناکام R.E 3.5 رو‌به رو میشوید.


باز کردن درب ها مانند نسخه کلاسیک بی نقص و عالی کار شده است،همچنین تماس دستان کرکتر و واکنش وی به محیط و اجسام به زیبایی تمام شبیه سازی شده، زمانی که به درب ها و دیوارها نزدیک میشوید  دست های کرکتر سطح شان را لمس میکند و یا در صحنه ای که ظرف غذای مانده ای را چک میکنید،  سوسکی از ظرف به سمتتان می آید و کرکتر با چندشی آن‌ را به گوشه ای پرتاب میکند.

باز کردن درب ها به سبک‌کلاسیک!

نور پردازی اندک چراغ ها و چراغ قوه تان نیز به زیبایی و ترس بازی اضافه کرده و در بعضی موارد قطع و وصلهای صدم ثانیه ای و‌ پی در پی چراغ ها و چراغ قوه تان توجهتان را به خوبی جلب میکند.


موردی که تا حدودی به بازی ضربه زده وجود توهمات و بعضی اتفاقات ماورایی است که بر سر بازیکن می آید،از حرکت مانکن هایی که وقتی پشتتان به سمتشان است در گوشه و کنار حرکت میکنند و بعضا تا فواصلی به دنبالتان می آیند تا پیدا شدن سر‌کله شان و زهره ترک کردن شما و فریادی که از سر ترس می کشید.



از نظر رنگ پردازی نیز باید گفت که رنگ  پردازی بازی طبق ژانرهای مشابه ، مرده کار شده تا بازی ترس و گمنامی را بیشتر به مخاطب القا کند ولی شاهد رنگ پردازی کم تنوعی هستیم که در نور کم محیط، طبیعی است.دیگر‌مورد که در تاپیک مکمل این تاپیک اشاره شد-نقد تریلر رزیدنت اویل 7- وجود پلی بک هایی بود که در اینجا کاملا مشخص است ویدیوهایی میباشد که بازیکن آنها را می بیند و در نقش یکی از شخصیت های آن به طور موقت قرار میگیرد..رنگ پردازی و‌نور پردازی در ویدیو ها و محیط واقعی با یکدیگر تفاوت دارد و‌ شاهد سفید تر بودن زمینه در لوکیشن های ویدیو هستیم.

در‌ محیط

در‌ ویدیو

چک کردن وسایل برای پیدا کردن آیتم به زیبایی کار شده و برخلاف نسخه های قبل حل کردن معماها را به دشواری کشانده و همین چک کردن باعث میشود که وقت بیشتری را صرف گشتن در محیط کنید.نکته دیگر در مورد آیتم های ذخیره شده کرکتر قابل بازی است که میتوان آنها را کاملا از هر بعد در فضای رو به رویتان بچرخانید و چک کنید.

چک کردن آیتم ها به صورت سه بعدی!

در اولین ویدیویی که شخصیت بازی پیدا میکند با سناریو زیر رو به رو میشویم:

دیالوگ های بنفش مربوط به پیت و دیالوگ های نارنجی برای اندری می باشد!

-بوو!
از کجا این شخصو پیدا کردی؟(اشاره به شما)


اندری  در حال تنظیم کردن میکروفن روی پیراهن پیت:

-به من مهلت بده پیت.

-هی میدونی که من فقط با حرفه ای ها کار میکنم.

صدا رو چک کن،میخوام مطمئن بشم که مشکلی برای صدا پیش نمیاد،دوباره نمیخوام قضیه آمرلو تکرار بشه .


-اون برای دوسال پیش بود!

-نمیخوام دوباره تکرار بشه ARD.
این شخص کجاست؟من که نمی بینمش.


-مثل همیشه؟

-فقط اگر دیدیم شانسی هست نمیخوام با یک غافلگیری خرابش کنی....
پیت چند قدم به سمت کلبه بر میدارد.

-نقشه جدید..ما اول وارد میشیم بعد خودمون رو معرفی میکنیم.

-مثل همیشه
فقط یکبار برای اطمینان دوباره اسمی رو که میخوای خودتو جاش بزنی تکرار کن.


-مشکلی نیست..تونیت از فاضلاب Gators که الان اینجا تو این لجن دونیه..خوشحال شدی؟

مفنگی!

پیت به سمت در میرود و مکث میکند.

مگه اومدیم پیک نیک؟(اومدیم گردش؟)..بزن بریم داخل..

پیت دستگیره را می چرخاند ولی در باز نمیشود
-برو کنار..

-بسته ست.

اندری درب را میشکند و وارد میشوند.


تمام شخصیت هایی که می شناسیمشان!

پس از ورود به خانه:

-ما اصلا اینجا چیکار میکنیم؟اصلا آمادگیشو داری؟

-آمادگی برای چی؟یک خونه داغون شبح زده آمادگی‌نمیخواد! اوه اینجا که متروکست..لعنت به من که وضعم اینطور شد..خودت که میدونی جای قبلیم امنیتش بیشتر بود..

-آخر هفته ها پیت هیچ وقت امن نیست.

پیت ناگهان به عقب برمیگردد:

-اون چی بود؟

-هیچی

-داستان چیه آندری؟

-خونه متروکه در مزرعه،از دست دادن خانواده..رفتارای و اتفاقای مشکوک..همین.

-گفتی چند وقته متروکه ست؟

-سه سالی میشه.

پیت خطاب به شما:

کلنسی،از وسایل عکس بگیر..پس این جنگلی و خانواده ش غیب شدن.

-جنگلی نه، بِیکِر..جک و‌ مارگارت بیکر..آدمای ساکتی بودن نه چیز دیگه.

-شایعه های زیاد و بدی درباره پسرشون هست..لوکاس
یه پسر بدنام..ظاهرا البته


پای پیت بر روی ماده چسبنده ای میرود:

آه لعنت..میدونستم نباید کفشای خوبمو بپوشیدم.

کمی بعد توجه پیت به عکسی روی دیوار جلب میشود.

اوه،خوشحال میشدم اگر این عکسو داشتم...منظره زیباییه..نظر تو چیه اندری؟

اندری؟اندری؟!!!

کلنسی دیدی اندری کجا بره؟


پیت وارد درب رو‌به رو شد:

آه لعنت..این آخرین باریه که با این یارو کار میکنم.

البته منظورم تهیه کننده هاست..میرن و میان اما فیلمبردار خوبی مثل تو کلنسی..تو دستای  منی.


صدای ضربه ای شنیده شد:

-اون چی بود کلنسی..شنیدی؟

پیت دربی را باز میکند.

-اندری؟کدوم گوریه این پسر!!
آندری کجایی..


پیت به سمت شومینه خاموش ‌میرود و به درون آن نگاهی می اندازد.

-این دیگه چیه؟

اهرمی در بالای شومینه دیده میشود..پیت اهرم را میکشد.

-شوخی میکنی.باشه ما آندریا رو پیدا میکنیم و میزنیم به چاک.لعنت به این نمایش..باشه؟

دریچه ای مخفی باز میشود و شما وارد آن میشوید..کمی جلوتر از نردبان پایینتر رفته و
بعد از پیدا کردن آندری که خون از حفره های صورتش بیرون زده متوجه مرد مرموزی میشیم که شما را گیر می اندازد و‌احتمالا همان جک‌ بیکر مرموز است.

مرگ اندری

از اول گیم پلی شاهد اتفاقات و سوالات زیادی هستیم،از نوشته ای عجیب که به سنگ ها اشاره دارد تا اینکه جک بکیر کیست؟طبق چیزهایی که دیدیم تنها میتوان اینطور برداشت کرد که گروهی ماجرا جو بنام پیت و اندری و‌ کلنسی وارد خانه ای متروکه شده اند تا از صاحب خانه مرموز مصاحبه ای بگیرند و داخل خانه با جک بیکر و زامبی ای گیر‌ می افتند.گم شدن خانواده جک باعث شده وی چنین آشفته حال شود؟چه قضیه ای در پشت این ماجراست؟با یک دمو نمیتوان نتیجه ی کاملی گرفت و‌باید صبر کنیم و ببینیم کپکام چه ایده ای دارد.

نوشته ای عجیب که در اول بازی می بینیم: من بابد از آن ها در برابر سنگ ها محافظت کنم!

در طول ویدیو صدای موجودی را می شنویم که احتمالا نشان از وجود زامبی یا زامبی هایی درون کلبه است.در‌پایان ویدیو، بکیر را میبینیم که بازیکن اصلی-نه ان که درون ویدیو بود- را با مشتی بیهوش میکند و باز به ویدیویی که قبلا ضبط شده بود و توسط بازیکن دیده شد برمیگردیم‌و‌شاهد کشته شدن پیت توسط موجودی زامبی مانند خواهیم بود-احتمالا همان زامبی ای است که در چند خط بالاتر به صدایش اشاره کردم.

مرگ پیت در پایان دمو!


از عکس هایی که در خانه قرار داده شده و دیالوگ هایی ک قرار دادم متوجه میشویم که مردی که آن را بیکر مینامیم همان شخص است و جای شکی نیست، زیرا عکس مرد در قاب عکسهای خانه است چیزی که درون تاپیک تجزیه تریلر رزیدنت اویل 7 از آن عکس ها بعنوان بری یاد شد.

جک بیکر و مارگارت بیکر!

مورد دیگر که برای بازی ضعف بزرگی به حساب می آید حذف کلی شخصیت های اصلی و ورود به داستانی کاملا تازه است،چیزی که از آن کمتر انتظار داشتیم و‌با ورود یک یا دو شخصیت قدیمی و حتی داستانشان این مورد تحمل پذیر تر خواهد بود.
مورد خیلی جالب تر که امیدوارم درست حدس زده باشم و واقعا در این بازی به اجرا در بیاید استفاده از نوار های ویدیویی برای بازگشت و نشان دادن وقایع گذشته است که به اتفاقات بازی غیر مستقیم و مستقیم ربط دارد.از اولین اویل منتشر شده تا آخرین آن که رولیشنز دو می باشد ما زندگی و وقایع افراد ساکن در لوکیشن های بازی را بصورت فایل و کتابچه هایی پیدا می کردیم و در این دمو نشان داده شد که میشود به جز قرار دادن فایلهای توضیحات در بازی، میتوان از طریق نوارهای ویدیویی کنترل یکی از شخصیت های گذشته را به گیمر داده و وی با این موارد محسوس تر و قابل لمس تر برخورد کند،فرض کنید طبق قسمتی از تریلر که فردی بر روی صندلی چرخ دار نشسته و احتمال نود درصد اسپنسر است نوار ویدیویی ای پیدا کنیم و خود را جای آلبرت وسکر دقایقی در عمارت اسپنسر بیابیم و کنترل آلبرت را بر عهده بگیریم،واقعا تجربه ای لذت بخش خواهد بود.

اسپنسر؟!

دستان یک زن!چه کسی‌می تواند باشد؟

درکل اگر بخواهیم بازی را با سایر بازی ها مقایسه کنیم از نظر گیم پلی بسیار شبیه به out last و  soma  و amnesia و P.T می باشد با این تفاوت که در بازی بیشتر به ترس لحظه ای تاکید شده تا ترسی تدریجی که در بازی های ذکر شده اصل قرار داده شده بود.
یکی از مواردی که ممکن است کپکام در اویل هفت گنجانده باشه و به نوعی از اوت لست ایده گرفته باشد جک بیکر است.کسی که به ساده گی نمیتوان از دست وی فرار کرد و تا آخر بازی مزاحم شخصیت اصلی است و داستان حول محور وی میچرخد که در این صورت باید داستان اویل را یک مینی داستان در نظر گرفت که بر خلاف سری های اصلی قبل وسعت چندانی ندارد.
با این حال تا نسخه اصلی و تریلرهای دیگر نمیتوان زیاد روی این نقد و تحلیل مانور داد زیرا ممکن است تا انتشار نهایی شاهد تغییرات زیادی باشیم.


دانلود ویدیو ضیط شده از دمو که دیروز رایگان برروی PSN کنسول PS4 قرار گرفت:

دانلود


نویسنده: محمدرضا مجیدی - splinter cell
منبع : residentevil.ir




نوع مطلب : :: تریلر ها و معرفی بازی، :: مقالات و توضیحات راجع به بازی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
نعمان
سه شنبه 1 تیر 1395
یکشنبه 27 مرداد 1398 03:40 ق.ظ
ممنون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
بنرهای ما:

رزیدنت اویل

همه چیز درمورد رزیدنت اویل

دوستان:

chris x jill

The Code Is Veronica